| ANUL APARITIEI 2012 | TAXARE b2p | EXP RATE bun | DROP bun |
| GRAFICA buna | GAMEPLAY bun | MOVEMENT bun | NOTA: 9 |
| PRO: gameplay, grafica, mult content, eventuri dinamice, skills-urile in functie de arma, PvP, WvW |
| CONTRA: interfata necustomizabila, cerinte mari de sistem, lag la eventurile mari|
__________________________________________________________________________________________
|SEAMANA CU: ?| |CUVINTE CHEIE: karma, dinamic events| |ESTE UN: must play |
RASE
Asura, charr, human, norn si sylvari. Locul de pornire si povestea personala (starting area si personal story) se schimba in functie de alegerea rasei. Selectarea rasei va avea, de asemenea, un efect si asupra modului in care NPC-urile interactioneaza cu caracterul tau. Fiecare rasa are acces la skills-uri specifice rasei (racial skills): http://mmoriches.com/gw2-racial-skills-guide/
CLASE
Exista opt clase numite aici profesii:








PROFESII
Sistemul de crafting este simplu. Exista materiale de craftare (Gathering - crafting materials adunate de pe harta sau lootate din monstrii omorati) ce pot fi folosite pentru a produce echipamente sau consumabile. În Guild Wars 2, există opt discipline diferite dintre care doar două pot fi active in acelaşi moment:
Armorsmith: heavy armor, runes
şi
metal boxes.
Artificer: magical weapons, sigils, potions şi tuning crystals.
Chef: food, dyes.
Huntsman: projectile weapons si off-hand utility items, sigils şi maintenance oils.
Jeweler: jewelry
şi
jewels.
Leatherworker: medium armor, runes şi leather packs.
Tailor: light armor, runes şi cloth bags.
Weaponsmith: melee weapons and shields, runes şi cloth bags.
ECHIPAMENT / ITEME







Echipamentul si armele cad ca şi drop pe harta, in instante, in lazi/cutii recompensa, in cutii pe care le gaseşti in locuri ascunse sau greu accesibile, sau pot fi craftate, trade/buy la mercants: Basic lvl 1-80, Fine
lvl
1-80, Masterwork
lvl
14-80, Rare
lvl
35-80, Exotic
lvl
62-80, Ascended
lvl
80, Legendary
lvl
80+.
Pentru a imbunatatii armele exista upgrade component ce pot fi puse pe: arme (sigils), armuri (runes), accesorii (some jewels) sau pe tot echipamentul (some jewels, and other upgrade compontents: Sigil, Rune,
Mark, Talisman, Seal, Medallion, Crest, Gemstone, Jewel, Doubloon).
Pentru a imbunatatii armele exista upgrade component ce pot fi puse pe: arme (sigils), armuri (runes), accesorii (some jewels) sau pe tot echipamentul (some jewels, and other upgrade compontents: Sigil, Rune,
Mark, Talisman, Seal, Medallion, Crest, Gemstone, Jewel, Doubloon).
STORAGE
Inventory-Bag, pot fi cumparate de la NPC, de la AH sau pot fi craftate.
Exista storage(
bank), ghild storage şi storage de crafting.
Exista storage(

POSTA
Da
AH (auction house)
Da. Se numeşte Black Lion Trading Company şi poate fi accesat din orice loc de pe harta, însă pentru a avea acces la itemele cumparate trebuie să mergi la locaţia din oraşe. Nu exista posibilitatea de a vinde direct celorlalti jucatori.
MOUNT
Nu.
PET
Da. Animalele pot fi sumonate (Utility Skills şi-sau Elite Skills ) în funcţie de rasă, însă pentru un timp limitat:
Hounds of Balthazar, golemi, Gizmo, sau te poti transforma in diverse animale (lup, urs, leopard, corb, etc). Exista si o colectie de animalute numite: Miniature - mini-animale de companie ce nu lupta alaturi de tine.
Rangerul are posibilitatea de a avea numeroase animale de ajutor în luptă: http://www.guildwars2-pets.com/.
CASA PERSONALA
Hounds of Balthazar, golemi, Gizmo, sau te poti transforma in diverse animale (lup, urs, leopard, corb, etc). Exista si o colectie de animalute numite: Miniature - mini-animale de companie ce nu lupta alaturi de tine.
Rangerul are posibilitatea de a avea numeroase animale de ajutor în luptă: http://www.guildwars2-pets.com/.
CASA PERSONALA
Nu (inca).
Da. Town Clothing care este un set de echipament ce poate fi purtat pentru a schimba aspectul unui personaj. Spre deosebire de echipamentul normal, această îmbrăcăminte nu oferă nici un bonus şi include numai cinci sloturi de echipare. Sunt şi culori (dyes), care se folosesc pentru a colora echipamentul. Din start primeşti un set de culori de bază, însă există şi diverse alte culori, chiar şi culori rare, pe care le găseşti fie ca drop la uciderea monştrilor, fie ca loot la gathering materiale de crafting, fie pot fi cumpărate de la AH, fie pot fi craftate.
LVL CAP
LVL 80
PVP (Player vs Player)
Un sistem de PvP bine dezvolztat, structurat, principalul punct de atractie al jocului. In PvP sau World vs World, echipamentul si armele nu conteaza
pentru simplul fapt că toate statisticile sunt automat egalate din zonă în zonă. GW2 a fost din start gandit ca in PvP sa nu ai avantaje daca ai bani si poti cumpara "the ultimate equipment and weapons".Poti intra in PvP la orice nivel, fiind scalat automat la lvl 80. PvP si WvsW au loc pe un continent separat unde lupta este adusă la proporţii epice. Castele asediate, turnuri de control, porti de spart, ziduri de daramat, locuri de adunat materiale utile pentru asediu si multe alte clădiri cu valoare strategică. Catapulte, berbeci si alte masinarii automate de lupta si asediu, pot fi cumparate si folosite de orice jucator, construite sau reparate de mai multi jucatori, folosite pentru a cuceri castele sau fortarete si asta doar pentru ca serverul tău să fie cel ce va domina lupta si harta. In aceste batalii sunt implicati sute de jucatori iar luptele au loc pe trei servere diferite. Strategia caracterizeaza lupta din aceste zone: uneori cedezi o fortareata pentru a cuceri o alta, uneori ataci o zona pentru a starni confuzie, iar uneori tot ceea ce conteaza este doar numarul mare de jucatori :)) (vezi jucatorii FR).
INSTANTE
Dungeons-urile sunt optionale, bazate pe PvE, fiecare instanta avand propria poveste. Există în prezent nouă instante, cu cerinte minime de nivelul: 30, 40, 50, 60, 70, 76, 78 si 80. Toate instantele, cu exceptia Fractals of the Mists, au două moduri: un mod de poveste care se axează pe povestea Edge Destiny si modul de explorat, un mod mult mai dificil, care necesită mai multa coordonare pentru a juca (acest mod este deblocat după terminarea primului mod). Fiecare mod permite party de până la cinci jucători, iar continutul si dificultatea instantei se modifica (scaleaza), în functie de numărul de jucători din party.
Personal storyline o mare parte din povestea personală a caracterului se desfasoara în instante, imprastiate pe toata harta, instante in care poti fi ajutat de ceilalti jucatori sau le poti face singur.
Mini-dungeons le gasesti pe intreaga harta.
Jumping puzzles mini instante care necesita abilitatate ridicata in saritura cu personajul precum si multa, multa rabdare.
Instantele sunt destul de grele, insa pot fi terminate cu un party bun, iar recompensele si experienta primita sunt acceptabile. Instantele sunt marcate pe harta (waypoints) si sunt usor de gasit.
Fractals of the Mists este o instanta speciala, care constă într-o serie de mini-instante numite fractali. Fiecare fractal are propria poveste si mediu. Orice jucator poate intra oricand in aceasta instanta, acesta fiind scalat la lvl 80 automat, insa se recomanda experienta de joc.Ghid util: http://www.guildwars2hub.com/guides/basics/complete-guide-fractals-mists
Personal storyline o mare parte din povestea personală a caracterului se desfasoara în instante, imprastiate pe toata harta, instante in care poti fi ajutat de ceilalti jucatori sau le poti face singur.
Mini-dungeons le gasesti pe intreaga harta.
Jumping puzzles mini instante care necesita abilitatate ridicata in saritura cu personajul precum si multa, multa rabdare.
Instantele sunt destul de grele, insa pot fi terminate cu un party bun, iar recompensele si experienta primita sunt acceptabile. Instantele sunt marcate pe harta (waypoints) si sunt usor de gasit.
Fractals of the Mists este o instanta speciala, care constă într-o serie de mini-instante numite fractali. Fiecare fractal are propria poveste si mediu. Orice jucator poate intra oricand in aceasta instanta, acesta fiind scalat la lvl 80 automat, insa se recomanda experienta de joc.Ghid util: http://www.guildwars2hub.com/guides/basics/complete-guide-fractals-mists
GHILDA
Jucatorul, participand la diverse activitati, eventuri si questuri, castiga puncte de influenta pentru ghilda lui. Punctele de influenta pot fi utilizate pentru a achizitiona upgrade-uri pentru ghilda: Arhitectura(mai mult loc in banca ghildei), Art of War (diverse buffuri utile in WvsW), Economie (buffuri ce cresc punctele de karma, sansa de a gasi iteme rare, sansa de a aduna mai multe materiale de crafting), Politic (embleme, armuri ale ghildei, arme ale ghildei, etc.).
In acest joc am gasit o comunitate matura, toleranta si activa, comunitate in care se practica eventurile periodice si mai ales marea morometizare: Morometzii [RO]: http://www.guildwars2.ro/forum/
In vederea recrutarii: http://www.guildwars2.ro/forum/viewtopic.php?f=81&t=1331
OPINIA MEA
Pentru a juca acest joc trebuie sa cumperi DVD-ul dupa care poti juca fara sa platesti taxa lunara. Grafica jocului este extraordinara dar si cerintele sunt pe masura, cu toate ca poti juca si pe un sistem mai slab, insa pierzi placerea de a privi toate detaliile locatiilor, evenimentele meteo (ceata, ploaie, etc) si mai ales animatia skills-urilor. Experienta vizuala data de acest joc este una magnifica iar datorita acestui fapt ai toate motivele sa faci upgrade de sistem :). Detaliile grafice reprezinta climaxul artistic al oricarui mmorpg iar acest lucru se datoreaza si celor doi romani implicati direct in creatia artistica a jocului GW2.
Controlul personajului si miscarea acestuia sunt foarte bine gandite si implementate, iar ca bonus, te poti folosi de anumite skills-uri de lupta (sau buff-uri), pentru a te deplasa rapid pe harta, e adevarat ca pentru un timp limitat.
Mecanica de joc la questuri este inovativa si nu te impinge spre confuzie sau plictis: questurile sunt marcate pe harta cu inimi si cuprind o anumita zona activa si dinamica, in care te desfasori, iar la finalizarea cerintei, questul se termina. Automat primesti punctele de experienta, fara a fi nevoie sa mai vorbesti cu npc-urile, cum se procedeaza in modul clasic din orice rpg. Questurile si eventurile se schimba dinamic in functie de cati jucatori participa. GW2 incurajeaza jocul in cooperare (nu neaparat in party), iar recompensa ce consta in: loot, puncte de karma si puncte de experienta, este impartita intre jucatorii care au participat la event. Nu conteaza cine loveste primul in monstru, cine loveste ultimul sau cine e mai rapid cand vine vorba de adunarea lootul-ui. Toata lumea e recompensata! De multe ori s-a intamplat sa ajung intr-o zona unde eventul era spre final, sa atac de doua ori mobii, dupa care am primit recompensa. World Dinamic Events, apar pe harta in diverse locuri si de cele mai multe ori, acestea te conduc spre un lant intreg de evenimente care se finalizeaza cu un boss final si cu o recompensa pe masura (lada cu iteme, karma points si experienta). In timp ce faci aceste eventruri dinamice, te trezesti ca ai si completat o parte din cerintele la questurile/inima de pe harta, din 2-3 zone. De aceea, participarea la aceste eventuri, care se repeta la un interval de timp, este benefica in special pentru cresterea in nivel a personajului si pentru punctele de karma (necesare pentru achizitionarea de echipament exotic).
Sistemul de lupta si skills-urile, sunt inovative si dau posibilitatea de a crea stiluri diferite si infinite de lupta, in functie de preferintele fiecarui jucator. Skillsu-rile sunt legate direct de armele pe care le folosesti si de clasa. Poti schimba armele, skill-surile de magie (foc, apa, aer, pamant), sau petul (in cazul rangeru-lui) in timp ce lupti, la o apasare de buton, in acest fel fiind posibil stilul de lupta in combo, deschizand lar oportunitatea de constructii nelimitate. De exemplu la elementalist (magul din mmorpg-urile clasice), dacă lupti cu un pumnal în fiecare mână, vei invata cinci skill-uri. Dacă schimbi pumnalul din mâna principală pentru o alta arma (de exemplu sceptru), vei invata trei aptitudini noi pentru sloturile 1-3. Dacă schimbi pumnalul din off-hand pentru o alta arma, skills-urile din sloturile 4 si 5 se schimba. Daca folosesti un staff, care este 2hands, atunci toate cele 5 sloturi vor avea alte skills-uri. Este un sistem modular, complex, ce se pliaza bine pe oricine, in functie de stilul preferat de joc. (este pentru prima data intr-un mmorpg cand jucand cu magul, am folosit cutite in loc de staff, deoarece stilul de lupta era mai pe gustul meu, insa asta doar in PvE, caci dupa ce am atins lvl 80 si am intrat in WvsW, am constatat ca mult mai util este stafful cu mult AOE). Si mai e ceva rupt din tipare! Faptul ca fiecare clasă îşi poate însuşi un rol de Tank, DPS sau Healer, in functie de build-ul adoptat (traits branch talent tree). Daca te plictisesti de un build sau de un stil de lupta cu o anumita arma, poti sa schimbi radical totul, in schimbul unei mici taxe, folosind doar moneda din joc.
Unul dintre punctele forte ale jocului, insa putin mai greu de invatat/obisnuit, este lupta sub apa. Pentru mediul acvatic este nevoie de alte arme, cu alte skill-suri si alte combo-uri, lupta fiind diferita de cea terestra, mai ales datorita dimensiunilor directionale. Un alt punct inovativ al jocului este dat de "strategia de lupta" dupa ce mori. Da, dupa ce viata (hp-ul) a ajuns la zero, cazi intr-o stare de "recover after death", din care poti reinvia, in functie de strategia abordata (atac, heal, fuga, etc.) folosind cele patru skill-suri puse la dispozitie in aceasta stare. Cat timp esti mort, locatia ta este vizibila pe harta, de catre ceilalti jucatori, care pot veni sa te invie, mai ales ca vor fi recompensati automat cu puncte de experienta pentru aceasta fapta buna. Cu adevarat interesant este faptul ca orice clasa poate face asta, nu doar healer-ul. De multe ori s-a intamplat sa fiu resurectata in lupte, sau sa intorc favoarea imediat dupa, celui care a pus umarul inainte in a ma ajuta pe mine. Cu cat sunt mai multi jucatori implicati, invierea are loc mai repede.
Pe harta gasesti, pe langa resurse si alte puncte de interes cum sunt Vista Points (locatii greu accesibile situate pe cele mai inalte cladiri, varfuri de munte sau sub apa) sau cum sunt locurile in care poti castiga puncte de skill - skill points (aici trebuie fie sa te lupti cu un mob, fie sa finalizezi o ghicitoare, fie doar sa reusesti sa ajungi la acea locatie). Punctele de skill pot fi folosite in "5 branch talent tree" sau "Traits", care face nu doar ca fiecare clasa sa fie diferita, ci chiar aceiasi clasa sa fie diferita in functie de cum distribui aceste puncte. La fel se intampla si cu punctele pe care le folosesti in: Healing Skills, Utility Skills si Elite Skills. http://en.gw2skills.net/editor/
GW2 te motiveaza sa explorezi intreaga harta si chiar te recompenseaza pentru acest lucru. Crafting-ul, explorarea, luptele, questing-ul, participarea la event-uri, chiar si resurectarea cuiva, toate acestea contribuie la cresterea ta in nivel.
Mystic Forge este un sistem de combinare a itemelor pentru a obtine iteme noi, combinarea echipamentului si a armelor pentru a obtine echipament si arme de nivel superior, . Mystic Forge este plasat in centrul orasului Lion's Arch. Acesta joacă un rol important in moderarea economiei. Retete de combinare descoperite pana in prezent: https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AvQFBweLyTK7dGNoTm1oWVI2NkkwY2VlTlZINURPeWc&toomany=true#gid=0
Deoarece jocul perfect nu exista, cum nu exista omul perfect, sa vorbim putin si despre minusurile jocului. Unul dintre cele mai deranjante aspecte e dat de lagul imens la eventurile de sarbatori (halloween, craciun), unde ajungi chiar sa nu mai vezi monstrii de pe harta, chiar daca ai un sistem bun si resurse pe masura (placa grafica buna, rami multi, procesor puternic, etc). Un alt minus este dat de faptul ca pentru a folosi punctele de deplasare pe harta (teleportare) trebuie sa platesti o taxa destul de mare. Un subiect mult discutat este acela ca la lvl 80, adica la lvl maxim, contentul de joc este limitat iar echipamentul este modest, neavand pentru ce mai bun sa lupti, in acest fel instalandu-se plictisul. Recunosc faptul ca inca nu m-am plictisit! Responsabili pentru aceasta stare de fapt fiind: WvsW, PvP, map completion, toate locatiile JP, eventurile dinamice si mereu solicitante, daily'es si daily achievements. Un alt fapt constatat este acela ca jocul GW2 este mereu comparat cu WoW, in special pe chatul din GW2 unde au loc discutii aprinse, ce tin timp indelungat si ce se finalizeaza uneori cu injuraturi, insulte si eliminari din ghilda, pntru cei mai temperamentali. Dar sa nu uitam faptul ca cei care critica GW2 o fac din joc pe chatul GW2 :).
Structura intreaga a jocului cuprinde cam tot ceea ce poti gasi in celelalte mmorpg-uri prezente pe piata la ora actuala, insa la fiecare capitol gasesti cate o inovatie sau o modulare in bine, usor, logic, concret. Intreg pachetul GW2 face ca pretul dat pe joc sa fie unul nesemnificativ in comparatie cu ceea ce primesti in schimb. Am lasat pentru final, marele avantaj al lui GW2: Black Lion Trading Company nu dezechilibreaza cu nimic gameplayul. Daca ai bani poti doar sa arati mai bine, daca vrei, insa nu poti cumpara avantaje semnificative.
Exista eventuri grandioase in care lupti cu dragoni imensi: Elder Dragons, eventuri care se finalizeaza, bine inteles, cu recompense in experienta si iteme. Exista o interactiune fantastica cu mediul inconjurator. La tot pasul gasesti diverse obiecte sau diverse arme pe care le poti folosi in lupta (pentru un timp limitat). Exista si arme care pot fi sumonate de alti jucatori, arme care pot fi folosite de orice alt jucator care le ridica de la pamant.
Cei de la Arenanet imbunatatesc jocul prin update-uri si evenimente speciale de sarbatori, iar in viitorul apropiat vor implementa un nou sistem pentru achievements, imbunatatiri pentru WvsW si PvP. Sistemul de achievements va fi modificat pentru a recompensa si jucătorii de nivel mai mic pentru timpul petrecut în joc. Iar cea mai mare noutate vor fi ”tokens”, recompense pentru achievements care pot fi folosite ca monedă pentru iteme noi.
Am si niste dorinte personale pentru viitorul GW2, care poate vor fi implementate(asta daca ma aude cineva...):
- sa pot da preview la orice echipament sau arma pe care o gasesc, pe care o vad in fereastra de chat sau la AH (la fel ca in Lord of the Rings), pentru a vedea cum sta pe mine :),
- sa pot schimba (ca elementalistaNU mentalista :)) armele la o apasare de buton (2 x daggere cu 1 x staff),
- sa am sloturi pe caracter pentru doua tipuri de echipament diferite, pentru a le putea schimba automat (echipamentul de dps cu cel de magic find),
- sa nu mai gasesc pe harta Bots si Exploits.
Un link util pentru jucatorii GW2: http://gw2.mmorpg-life.com/interactive-maps/
Inchei prin a va spune ca Guild Wars 2 s-a vândut in peste 3 milioane de copii în 2012.
DUPA UN AN
Poze:
https://plus.google.com/photos/112889665545047114902/albums/6018360049521425601?authkey=CL6Du4mE44DiHA
PLUSURI:
Content nou la fiecare doua saptamani: echipament, dungeons, minies (companions/pets). Am impresia ca este putin cam mult, chiar si pentru un jucator mediu.
Implementarea echipamentului Ascended (arme si armuri). Acesta poate fi craftat.
Sistemul de achievements ofera recompense bune. Poti schimba look-ul la echipament cu itemele obtinute cu aceste puncte. Acestea arata chiar bine.
MINUSURI:
Look-ul echipamentului nou, este din ce in ce mai urat. Suspectez creeatorii de lipsa de imaginatie sau de elogiu adus uratului.
Lag mare la intrarea in alta harta/teleportare. Ajuns pe noua harta, trec secunde bune pana ce poti inainta, folosi bara de skill-uri sau vedea obiectele din inventory. Uneori, secundele astea sunt importante.
Controlul personajului si miscarea acestuia sunt foarte bine gandite si implementate, iar ca bonus, te poti folosi de anumite skills-uri de lupta (sau buff-uri), pentru a te deplasa rapid pe harta, e adevarat ca pentru un timp limitat.
Mecanica de joc la questuri este inovativa si nu te impinge spre confuzie sau plictis: questurile sunt marcate pe harta cu inimi si cuprind o anumita zona activa si dinamica, in care te desfasori, iar la finalizarea cerintei, questul se termina. Automat primesti punctele de experienta, fara a fi nevoie sa mai vorbesti cu npc-urile, cum se procedeaza in modul clasic din orice rpg. Questurile si eventurile se schimba dinamic in functie de cati jucatori participa. GW2 incurajeaza jocul in cooperare (nu neaparat in party), iar recompensa ce consta in: loot, puncte de karma si puncte de experienta, este impartita intre jucatorii care au participat la event. Nu conteaza cine loveste primul in monstru, cine loveste ultimul sau cine e mai rapid cand vine vorba de adunarea lootul-ui. Toata lumea e recompensata! De multe ori s-a intamplat sa ajung intr-o zona unde eventul era spre final, sa atac de doua ori mobii, dupa care am primit recompensa. World Dinamic Events, apar pe harta in diverse locuri si de cele mai multe ori, acestea te conduc spre un lant intreg de evenimente care se finalizeaza cu un boss final si cu o recompensa pe masura (lada cu iteme, karma points si experienta). In timp ce faci aceste eventruri dinamice, te trezesti ca ai si completat o parte din cerintele la questurile/inima de pe harta, din 2-3 zone. De aceea, participarea la aceste eventuri, care se repeta la un interval de timp, este benefica in special pentru cresterea in nivel a personajului si pentru punctele de karma (necesare pentru achizitionarea de echipament exotic).
Sistemul de lupta si skills-urile, sunt inovative si dau posibilitatea de a crea stiluri diferite si infinite de lupta, in functie de preferintele fiecarui jucator. Skillsu-rile sunt legate direct de armele pe care le folosesti si de clasa. Poti schimba armele, skill-surile de magie (foc, apa, aer, pamant), sau petul (in cazul rangeru-lui) in timp ce lupti, la o apasare de buton, in acest fel fiind posibil stilul de lupta in combo, deschizand lar oportunitatea de constructii nelimitate. De exemplu la elementalist (magul din mmorpg-urile clasice), dacă lupti cu un pumnal în fiecare mână, vei invata cinci skill-uri. Dacă schimbi pumnalul din mâna principală pentru o alta arma (de exemplu sceptru), vei invata trei aptitudini noi pentru sloturile 1-3. Dacă schimbi pumnalul din off-hand pentru o alta arma, skills-urile din sloturile 4 si 5 se schimba. Daca folosesti un staff, care este 2hands, atunci toate cele 5 sloturi vor avea alte skills-uri. Este un sistem modular, complex, ce se pliaza bine pe oricine, in functie de stilul preferat de joc. (este pentru prima data intr-un mmorpg cand jucand cu magul, am folosit cutite in loc de staff, deoarece stilul de lupta era mai pe gustul meu, insa asta doar in PvE, caci dupa ce am atins lvl 80 si am intrat in WvsW, am constatat ca mult mai util este stafful cu mult AOE). Si mai e ceva rupt din tipare! Faptul ca fiecare clasă îşi poate însuşi un rol de Tank, DPS sau Healer, in functie de build-ul adoptat (traits branch talent tree). Daca te plictisesti de un build sau de un stil de lupta cu o anumita arma, poti sa schimbi radical totul, in schimbul unei mici taxe, folosind doar moneda din joc.
Unul dintre punctele forte ale jocului, insa putin mai greu de invatat/obisnuit, este lupta sub apa. Pentru mediul acvatic este nevoie de alte arme, cu alte skill-suri si alte combo-uri, lupta fiind diferita de cea terestra, mai ales datorita dimensiunilor directionale. Un alt punct inovativ al jocului este dat de "strategia de lupta" dupa ce mori. Da, dupa ce viata (hp-ul) a ajuns la zero, cazi intr-o stare de "recover after death", din care poti reinvia, in functie de strategia abordata (atac, heal, fuga, etc.) folosind cele patru skill-suri puse la dispozitie in aceasta stare. Cat timp esti mort, locatia ta este vizibila pe harta, de catre ceilalti jucatori, care pot veni sa te invie, mai ales ca vor fi recompensati automat cu puncte de experienta pentru aceasta fapta buna. Cu adevarat interesant este faptul ca orice clasa poate face asta, nu doar healer-ul. De multe ori s-a intamplat sa fiu resurectata in lupte, sau sa intorc favoarea imediat dupa, celui care a pus umarul inainte in a ma ajuta pe mine. Cu cat sunt mai multi jucatori implicati, invierea are loc mai repede.
Pe harta gasesti, pe langa resurse si alte puncte de interes cum sunt Vista Points (locatii greu accesibile situate pe cele mai inalte cladiri, varfuri de munte sau sub apa) sau cum sunt locurile in care poti castiga puncte de skill - skill points (aici trebuie fie sa te lupti cu un mob, fie sa finalizezi o ghicitoare, fie doar sa reusesti sa ajungi la acea locatie). Punctele de skill pot fi folosite in "5 branch talent tree" sau "Traits", care face nu doar ca fiecare clasa sa fie diferita, ci chiar aceiasi clasa sa fie diferita in functie de cum distribui aceste puncte. La fel se intampla si cu punctele pe care le folosesti in: Healing Skills, Utility Skills si Elite Skills. http://en.gw2skills.net/editor/
GW2 te motiveaza sa explorezi intreaga harta si chiar te recompenseaza pentru acest lucru. Crafting-ul, explorarea, luptele, questing-ul, participarea la event-uri, chiar si resurectarea cuiva, toate acestea contribuie la cresterea ta in nivel.
Mystic Forge este un sistem de combinare a itemelor pentru a obtine iteme noi, combinarea echipamentului si a armelor pentru a obtine echipament si arme de nivel superior, . Mystic Forge este plasat in centrul orasului Lion's Arch. Acesta joacă un rol important in moderarea economiei. Retete de combinare descoperite pana in prezent: https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AvQFBweLyTK7dGNoTm1oWVI2NkkwY2VlTlZINURPeWc&toomany=true#gid=0
Deoarece jocul perfect nu exista, cum nu exista omul perfect, sa vorbim putin si despre minusurile jocului. Unul dintre cele mai deranjante aspecte e dat de lagul imens la eventurile de sarbatori (halloween, craciun), unde ajungi chiar sa nu mai vezi monstrii de pe harta, chiar daca ai un sistem bun si resurse pe masura (placa grafica buna, rami multi, procesor puternic, etc). Un alt minus este dat de faptul ca pentru a folosi punctele de deplasare pe harta (teleportare) trebuie sa platesti o taxa destul de mare. Un subiect mult discutat este acela ca la lvl 80, adica la lvl maxim, contentul de joc este limitat iar echipamentul este modest, neavand pentru ce mai bun sa lupti, in acest fel instalandu-se plictisul. Recunosc faptul ca inca nu m-am plictisit! Responsabili pentru aceasta stare de fapt fiind: WvsW, PvP, map completion, toate locatiile JP, eventurile dinamice si mereu solicitante, daily'es si daily achievements. Un alt fapt constatat este acela ca jocul GW2 este mereu comparat cu WoW, in special pe chatul din GW2 unde au loc discutii aprinse, ce tin timp indelungat si ce se finalizeaza uneori cu injuraturi, insulte si eliminari din ghilda, pntru cei mai temperamentali. Dar sa nu uitam faptul ca cei care critica GW2 o fac din joc pe chatul GW2 :).
Structura intreaga a jocului cuprinde cam tot ceea ce poti gasi in celelalte mmorpg-uri prezente pe piata la ora actuala, insa la fiecare capitol gasesti cate o inovatie sau o modulare in bine, usor, logic, concret. Intreg pachetul GW2 face ca pretul dat pe joc sa fie unul nesemnificativ in comparatie cu ceea ce primesti in schimb. Am lasat pentru final, marele avantaj al lui GW2: Black Lion Trading Company nu dezechilibreaza cu nimic gameplayul. Daca ai bani poti doar sa arati mai bine, daca vrei, insa nu poti cumpara avantaje semnificative.
Exista eventuri grandioase in care lupti cu dragoni imensi: Elder Dragons, eventuri care se finalizeaza, bine inteles, cu recompense in experienta si iteme. Exista o interactiune fantastica cu mediul inconjurator. La tot pasul gasesti diverse obiecte sau diverse arme pe care le poti folosi in lupta (pentru un timp limitat). Exista si arme care pot fi sumonate de alti jucatori, arme care pot fi folosite de orice alt jucator care le ridica de la pamant.
Cei de la Arenanet imbunatatesc jocul prin update-uri si evenimente speciale de sarbatori, iar in viitorul apropiat vor implementa un nou sistem pentru achievements, imbunatatiri pentru WvsW si PvP. Sistemul de achievements va fi modificat pentru a recompensa si jucătorii de nivel mai mic pentru timpul petrecut în joc. Iar cea mai mare noutate vor fi ”tokens”, recompense pentru achievements care pot fi folosite ca monedă pentru iteme noi.
Am si niste dorinte personale pentru viitorul GW2, care poate vor fi implementate(asta daca ma aude cineva...):
- sa pot da preview la orice echipament sau arma pe care o gasesc, pe care o vad in fereastra de chat sau la AH (la fel ca in Lord of the Rings), pentru a vedea cum sta pe mine :),
- sa pot schimba (ca elementalistaNU mentalista :)) armele la o apasare de buton (2 x daggere cu 1 x staff),
- sa am sloturi pe caracter pentru doua tipuri de echipament diferite, pentru a le putea schimba automat (echipamentul de dps cu cel de magic find),
- sa nu mai gasesc pe harta Bots si Exploits.
Un link util pentru jucatorii GW2: http://gw2.mmorpg-life.com/interactive-maps/
Inchei prin a va spune ca Guild Wars 2 s-a vândut in peste 3 milioane de copii în 2012.
DUPA UN AN
Poze:
https://plus.google.com/photos/112889665545047114902/albums/6018360049521425601?authkey=CL6Du4mE44DiHA
PLUSURI:
Content nou la fiecare doua saptamani: echipament, dungeons, minies (companions/pets). Am impresia ca este putin cam mult, chiar si pentru un jucator mediu.
Implementarea echipamentului Ascended (arme si armuri). Acesta poate fi craftat.
Sistemul de achievements ofera recompense bune. Poti schimba look-ul la echipament cu itemele obtinute cu aceste puncte. Acestea arata chiar bine.
MINUSURI:
Look-ul echipamentului nou, este din ce in ce mai urat. Suspectez creeatorii de lipsa de imaginatie sau de elogiu adus uratului.
Lag mare la intrarea in alta harta/teleportare. Ajuns pe noua harta, trec secunde bune pana ce poti inainta, folosi bara de skill-uri sau vedea obiectele din inventory. Uneori, secundele astea sunt importante.
__________________________________________________________________________________________
VIDEO
http://www.youtube.com/watch?v=Ax-_06Acj8Y
WEB OFICIAL
https://www.guildwars2.com/en/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu